2013-08-15

Jonas Karlsson berättar lite om sixdays och tidigare erfarenheter

Jag har kört six-days varje år sedan 2006 på Nya Zealand. Alltså 7st.
Tidigare six-days har varit både upp och ner. Har varit både tvåa förra året och trea i mexico med göta laget i klubblags klassen. Med landslaget har det varit lite blandade resultat där jag tror det var bäst i Finland.
Sixdays blir ju självklart tufft eftersom det är lika långa dagar som vid SM och VM men fler dagar. Varje dag för sig brukar däremot vara lite lättare vilket är nödvändigt eftersom alla typer av förare finns med vid tävlingen.
Jag kommer att köra i Östras lag 1
Och jag kommer köra en KTM 450 exc
Målet är att vara på pallen igen i klubblagsklassen och självklart försöka ta hem guldet.
Individuellt så vill jag känna att jag får ut det jag kan med körningen och känner att jag utvecklas av racet.
Ska försöka ta reda lite på vad det kan bli för underlag där nere och träna lite extra på det. Annars kör jag på som vanligt inför racet.
Vet inte så mycket om årets race än så länge. Har inte tittat något men ska bli kul att köra. Alltid roligt och tufft med sixdays.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar